Apartmány Múdra Sova Banská Štiavnica
Ubytovanie klientov (hostí) sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky, na základe slovenského práva a týmto ubytovacím poriadkom. Ubytovaný hosť prijíma ubytovací poriadok ako zmluvnú podmienku ubytovania a je povinný dodržiavať jeho ustanovenia. Hosť je povinný sa s týmto ubytovacím poriadkom riadne oboznámiť, na jeho neznalosť sa nebude brať zreteľ.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
- Účelom týchto všeobecných obchodných podmienok (ďalej aj „VOP“) je vytvoriť právny rámec vzťahov medzi prevádzkovateľom apartmánov a jeho klientmi, s cieľom zabezpečiť informovanosť klienta o podmienkach poskytovania služieb.
- Tieto obchodné podmienky platia pre zmluvy o prenechaní izieb na ubytovanie, ako aj pre všetky ďalšie dodávky a služby poskytované klientom.
- Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy (dohody) a objednávky, predmetom ktorej je záväzok prevádzkovateľa poskytnúť klientovi určité služby a záväzok klienta uhradiť za poskytnuté služby dohodnutú cenu.
- Platí domnienka, že klient sa s týmito VOP oboznámil, ibaže preukáže, že prístup k nim bol obmedzený prípadne zamedzený zavinením prevádzkovateľa.
- Tieto VOP sa stavajú pre prevádzkovateľa záväznými dňom ich zverejnenia a pre klienta okamihom objednania služby.
I. DEFINÍCIA POJMOV
Pre účely tejto zmluvy sa rozumie:
Klient – každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá uzatvorí s prevádzkovateľom zmluvu o poskytnutí služieb alebo zašle prevádzkovateľovi záväznú objednávku.
Apartmán – objekt prevádzkovaný spoločnosťou Lonely Cat Games, s.r.o., Zelená 2C, 97404, Banská Bystrica, IČO 36636304, zapísanej v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 10263/S.
Zmluvné strany – prevádzkovateľ a klient.
Individuálny klient – spravidla 1 až 6 osôb, ktoré si spoločne rezervujú ubytovanie v apartmáne v rovnakom termíne príchodu a odchodu.
Okamih úhrady – moment, kedy prevádzkovateľ získal možnosť disponovať s uhradenými prostriedkami, t.j. dňom ich pripísania na účet, prevzatím v pokladni a pod.
Škoda – skutočná škoda a ušlý zisk. Škoda sa nahrádza v peniazoch, ak však o to oprávnená strana požiada a ak je to možné, nahrádza sa škoda uvedením do predošlého stavu.
II. Uzavretie zmluvy
- Uzavretím zmluvy sa rozumie dohoda uzavretá medzi prevádzkovateľom a klientom o poskytovaní služieb.
- Uzatvorením zmluvy sa prevádzkovateľ zaväzuje zabezpečiť klientovi služby v dohodnutom rozsahu a kvalite, pričom klientovi súčasne vzniká povinnosť zaplatiť prevádzkovateľovi dohodnutú cenu a nahradiť prípadnú škodu, spôsobenú s čerpaním ubytovacích služieb.
- Zmluva vzniká potvrdením objednávky (rezervácie) klienta zo strany prevádzkovateľa. Potvrdenie môže byť vykonané písomne e-mailom.
- Zmluvní partneri sú prevádzkovateľ a klient.
III. Ubytovacie služby
- Prevádzkovateľ je povinný dať k dispozícii klientovi rezervované izby od 15.00 hod. v dohodnutom dni príjazdu. Klient nemá nárok na vstup do rezervovanej izby pred uvedeným termínom. Klient má nárok na ubytovanie v konkrétnej izbe ktorá je predmetom objednávky.
- Klient je povinný v dohodnutý deň odchodu uvolniť a opustiť izbu najneskôr do 10.00 hod. dohodnutého dňa odchodu. V prípade oneskoreného uvoľnenia izby je prevádzkovateľ oprávnený účtovať poplatok za oneskorené uvoľnenie izby podľa aktuálneho cenníka.
- Vstup do apartmánov je možný v ktorúkoľvek dobu počas dňa, v rámci objednaného termínu.
- Ak sa klient nedostaví na pobyt do objednanej izby, berie sa takýto pobyt ako využitý, bez možnosti vrátenia platby.
- Klient je povinný pri ubytovaní sa do izby akékoľvek prípadné nedostatky, nezrovnalosti alebo výhrady ihneď po ich zistení nahlásiť prevádzkovateľovi, rovnako je povinný postupovať v prípade ak zistí akékoľvek poškodenie izby alebo interiéru. V prípade, že prevádzkovateľ zistí poškodenie izby alebo jej interiéru po ukončení pobytu klienta bez toho, aby klient na tieto skutočnosti upozornil prevádzkovateľa, je klient povinný nahradiť škodu za poškodenie izby alebo jej interiéru v plnom rozsahu.
- Pobyt klienta v apartmáne upravuje ubytovací poriadok ktorý je k dispozícii na viditeľnom mieste v apartmáne. Tieto poriadky sú pre klientov záväzné.
- Prevádzkovateľ nezodpovedá za cenné predmety alebo predmety vysokej finančnej, spoločenskej alebo duševnej hodnoty ktoré klient voľne ponechá v apartmáne.
IV. Ceny za poskytované služby a platobné podmienky
- Klient je povinný zaplatiť za poskytnuté služby dohodnutú cenu.
- Dohodnutá je cena, ktorá je uvedená pri potvrdení rezervácie.
- Ceny uvedené v cenníku sú konečné a zahŕňajú daň z pridanej hodnoty, aj miestne dane.
- K zmene ceny môže prevádzkovateľ pristúpiť ak klient dodatočne zmení so súhlasom prevádzkovateľa typ apartmánu, dĺžku pobytu, a pod.
- Prevádzkovateľ je oprávnený pri uzavretí zmluvy žiadať platbu vopred.
- Na žiadosť klienta poskytne prevádzkovateľ podklad pre vyúčtovanie objednaných a využitých služieb: daňový doklad – faktúra za objednané služby. Faktúra musí obsahovať všetky náležitosti stanovené platnými právnymi predpismi SR.
V. Odstúpenie, zrušenie objednávky, storno podmienky
- Klient má právo stornovať objednané služby.
- Pri stornovaní objednaných podujatí a služieb náleží prevádzkovateľovi odškodnenie vo forme storno poplatku, ktorý je určený percentuálnou časťou stanovenej ceny služieb, v závislosti od množstva osôb, pre ktoré je dojednané služby a časového úseku, ktorý uplynul odo dňa stornovania služby a plánovaného začiatku poskytovania služieb.
- Pokiaľ nie je stanovené alebo dohodnuté inak, storno poplatky určované z ceny služieb alebo podujatia sú nasledovné:
- stornovanie medzi 6.-3. dňom pred plánovaným nástupom na pobyt až do 50% predpokladanej ceny ubytovania
- stornovanie medzi 2 a menej dní pred plánovaným nástupom na pobyt až do 100% predpokladanej ceny ubytovania.
VI. Odstúpenie od zmluvy zo strany prevádzkovateľa
- Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade keď platba za objednané služby ešte nebola pripísaná na účet prevádzkovateľa, a vzniknú dôvody pre dané odstúpenie, napr. záujem iného klienta o daný apartmán alebo iné objektívne dôvody.
- Ak sa vyskytli okolnosti za ktoré prevádzkovateľ nezodpovedá (napr. vyššia moc), ktoré robia splnenie zmluvy nemožným, napr. technická závada v apartmáne ktorá by znemožňovala prevádzkovateľovi poskytnúť službu v dohodnutom rozsahu. V takomto prípade sa prevádzkovateľ zaväzuje vrátiť všetky prijaté prostriedky a pobyt bezplatne stornovať.
- Ak má prevádzkovateľ opodstatnený dôvod domnievať sa, že využitie služieb by mohlo ohroziť riadnu prevádzku, bezpečnosť alebo vážnosť apartmánov voči verejnosti bez toho, že by sa to mohlo pripisovať majiteľom resp. organizácii apartmánov.
VII. Zodpovednosť za škodu spôsobenú na vnesených alebo odložených veciach
- Prevádzkovateľ zodpovedá za škodu spôsobenú na vnesených alebo odložených veciach, ktoré boli ubytovanými klientmi alebo pre nich vnesené, ibaže by ku škode došlo aj inak. Vnesené sú veci, ktoré boli prinesené do priestorov, ktoré boli vyhradené na ubytovanie alebo na uloženie vecí, alebo ktoré za týmto účelom odovzdané niektorému z pracovníkov apartmánov.
- Za klenoty, peniaze a iné cennosti zodpovedá prevádzkovateľ len do výšky 300€. Právo na náhradu škody zanikne, ak sa neuplatnil najneskôr do pätnásteho dňa po dni, keď sa poškodený klient o škode dozvedel.
- Poskytnutím miesta na odstavenie vozidla na vyhradenom parkovisku nevzniká zmluva o úschove, resp. o uložení. Za stratu alebo poškodenie motorových vozidiel odstavených alebo odsunutých na pozemku a ich príslušenstva prevádzkovateľ nezodpovedá.
VIII. Osobitné ustanovenia
- Pobyt zvierat (pes, mačka) nie je v apartmánoch povolený.
- Fajčenie v priestoroch apartmánov a v interiéri budovy je zakázané. V prípade porušenia tohto zákazu má prevádzkovateľ právo uložiť klientovi pokutu vo výške 50,-€ za každé zistené porušenie.
- Do priestorov apartmánov nesmú byť vnesené žiadne látky nebezpečnej povahy výbušniny a strelivo, žieraviny, jedy alebo toxické látky, infekčné alebo rádioaktívne materiály.
- Nájdené veci prevádzkovateľ posiela ďalej len na žiadosť klienta. Tieto veci sa uskladňujú maximálne 3 mesiace. Po uplynutí tejto doby predmety so zjavnou hodnotou budú odovzdané príslušným orgánom.
IX. Záverečné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky a právne vzťahy vzniknuté na ich základe sa riadia slovenským právnym poriadkom.
- Pokiaľ by jednotlivé ustanovenia týchto všeobecných obchodných podmienok boli alebo by sa stali neúčinnými alebo neplatnými nie je tým dotknutá platnosť alebo účinnosť ostatných ustanovení týchto všeobecných obchodných podmienok.
- Klienti pri realizácii objednávky potvrdzujú súhlas s týmito platnými všeobecnými obchodnými podmienkami. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia všeobecných obchodných podmienok je splnená ich umiestnením na dostupných miestach v priestoroch apartmánov a na stránkach prevádzkovateľa www.apartmany-banska-stiavnica.sk.